La CUP celebra la retirada de l'ARE de Manresa

Després de la sol·licitud de retirada de l'ARE, que es va aprovar per unanimitat al ple municipal del passat dijous, la CUP de Manresa ha emès un comunicat on ha recordat que ja l'any 2007, quan es va aprovar des de la Generalitat de Catalunya el decret de les Àrees Residencials Estratègiques, des de la CUP es va denunciar que seguir apostant per construir més, més ràpidament i més malament era un greu error de conseqüències econòmiques i urbanístiques nefastes. A Manresa, més concretament, es va iniciar una campanya de denúncia dels pisos buits (un de cada 5, aleshores) per demostrar, entre altres coses, que no feia falta construir més habitatges sinó facilitar l'accés als que ja existien, mitjançant reformes legals que prioritzessin els drets socials i penalitzessin l'especulació.

Segons la CUP, les ARE 'no són un error concret d'un govern concret', sinó la demostració evident 'de la miopia de gairebé tots els partits polítics que feren tasques de govern durant la dècada passada' i de la seva responsabilitat en la 'gran estafa immobiliària i financera que ens ha portat a la desastrosa situació econòmica actual'. Tot plegat és una prova més, segons la CUP, de que l'actual crisi 'no és casual' sinó que respon a una 'aposta dels poders financers i de les administracions públiques per un model econòmic suïcida'.

Amb la retirada de l'ARE del sector Est de Manresa, que preveia la construcció de 2.760 pisos nous, la CUP creu que ha quedat demostrat que la seva postura al 2009, quan fou l'únic grup municipal que hi votà en contra, era l'encertada. Per contra, aquesta rectificació ha posat en evidència l'error que hagués significat la seva execució, que aleshores fou defensada amb vehemència per l'equip de govern tripartit.