La CUP crida a a desobeïr la interlocutòria del TSJC sobre la llengua

Davant de la interlocutòria del TSJC contra el model educatiu català i la llengua, la CUP ha fet una crida a la comunitat educativa perquè la desobeixi. Demanen a la Generalitat de Catalunya que 'no s'agenolli davant d'una nova imposició de l'Estat'. Els independentistes consideren que  l'ús del català com a llengua vehicular de l’ensenyament al Principat s’ha mostrat vàlid com una eina de cohesió social, i a més ha permès la integració dels alumnes nouvinguts provinents d’arreu del món.

En aquest sentit, opinen que la interlocutòria del TSJC 'no fa més que alimentar una fictícia imposició del català a Catalunya, idea alimentada per l'extrema dreta espanyolista del PP, Ciutadans i entitats com Convivència Cívica Catalana, que lluny de vetllar per la pau social, mantenen un discurs violentíssim, cercant el conflicte permanent'.

La CUP recorda que l’experiència de l’escola catalana posa de manifest que els models segregacionistes, com l’impulsat pel PP al País Valencià, han suposat la minorització de la llengua catalana en aquells territoris
on és la llengua pròpia. Per contra, consideren que 'mantenir-la com a llengua vehicular de l’ensenyament en garanteix la transmissió generacional independentment de l’origen dels alumnes'.

Per tot, això, la CUP ha fet una crida a la ciutadania a la insubmissió i la desobediència, especialment a tots els membres de la comunitat educativa. Així mateix, demana que els claustres d’escoles i instituts es posicionin públicament en la defensa del català com a llengua vehicular de l’ensenyament.

En darrer terme, han instat al Govern de la Generalitat 'a no agenollar-se davant una nova imposició de l’estat espanyol' i a la resta d’administracions públiques del país amb competències en l’àmbit de l’ensenyament, a seguir la crida a la desobediència.