La CUP insta els partits a fer públic els seus pressupostos de campanya

La CUP ha instat els partits polítics de Manresa a fer públic els seus pressupostos de campanya. El número 2, Jordi Masdéu, ha dit que revelar 'sense trampes' els pressupostos és un acte 'indispensable' per garantir la 'transparència democràtica'. En aquest sentit, la CUP ha anunciat que el pressupost total de la seva campanya és de 12.792 euros i ha explicat quines són les seves vies de finançament. Segons Masdeu, els diners que destinen a la campanya provenen de quotes i aportacions de la militància, de la quota mensual d'assignació econòmica de l'ajuntament als grups municipals i de la recaptació en diferents actes. Malgrat la crida, la CUP no confia que els partits segueixin el seu exemple.

El número 2 de la CUP, Jordi Masdéu, ha destacat la importància de ser 'transparent' en la despesa electoral. 'Sobretot ara que la classe política professional ha caigut en el descrèdit i el desprestigi degut a dubtoses vies de finançament', ha afegit.
La número 5 de la CUP, Maite Martínez, ha explicat que el pressupost total de la seva campanya és de 12.792 euros que s'han finançat amb quotes i aportacions de la militància, beneficis obtinguts d'actes ciutadans com la festa major alternativa o el sopar de revetlla de Sant Joan, a més de la quota mensual d'assignació econòmica de l'Ajuntament de Manresa als grups municipals.

D'altra banda, la CUP també ha explicat de quina manera es destina el pressupost de la campanya electoral del partit. En aquest sentit, ha dit que 2.680 euros es dediquen a la publicitat, 7.612 euros a material electoral i 2.500 euros a actes de campanya.

Ara, la CUP demana a la resta de partits polítics que es presenten a les eleccions que facin el mateix i presentin davant de la ciutadania el pressupost total de la seva campanya. Tot i això, Masdeu ha assegurat que hi desconfia. 'Si ho fessin sense trampes veuríem números escandalosos', ha conclòs.