La CUP insta els partits polítics, els sindicats i els agents socials a fer passes irreversibles cap a la plena independència.

La CUP crida a articular una Assemblea de Regidors dels Països Catalans que permeti bastir des d'ara mateix polítiques de construcció nacional i de transformació social.

La Candidatura d'Unitat Popular ha fet pública avui la seva primera valoració després de la Diada de l'Onze de Setembre, en què ha “felicitat l'ANC per organitzar la manifestació més multitudinària de
la història dels Països Catalans”. L'organització es mostra molt satisfeta també pel fet que “entre 25.000 i 30.000 persones han participat de les nostres convocatòries”, referint-se a les manifestacions de l'esquerra independentista a Barcelona, Girona, Lleida, Mataró i Reus.

Els portaveus de la CUP han volgut destacar que aquest Onze de Setembre ha certificat “la plena normalització de l'independentisme dins la societat catalana al Principat de Catalunya”. Tot i això, els
independentistes d'esquerres han volgut deixar clar que “encara queda molt a fer, ja que per assolir la plena independència queden encara molts obstacles per superar”.

I és que la satisfacció per la mobilització popular de l'Onze ha donat lloc a la dura crítica al govern de la Generalitat: “Ens costa molt confiar en un govern que està aplicant unes retallades duríssimes
contra els serveis socials i contra les classes populars mentre ven al país a especuladors, protegeix a corruptes i baixa impostos als que més tenen”. Seguidament han apuntat contra el pacte fiscal: “ens sobta que determinats partits parlin ara de la urgència d'un referèndum d'autodeterminació quan no fa ni dos mesos votaven a favor d'un nou pacte fiscal”.

Per aquests motius, segons la CUP “és urgent fer passes reals cap a la independència dels Països Catalans, però aquestes no passen per seguir els dictats de la Unió Europea ni de Madrid en matèria socioeconòmica, ni per voler amagar aquestes polítiques amb reivindicacions de pacte fiscal no porten enlloc”.
En aquesta línia, l'organització independentista ha instat els partits polítics dels Països Catalans i els seus càrrecs electes “a arribar a acords per tal d'impulsar un procés que sigui irreversible més enllà de qualsevol conjuntura amb l'objectiu de construir una Assemblea de Regidors dels Països Catalans que permeti bastir des d'ara mateix polítiques de construcció nacional i de transformació social”, i també ha cridat als sindicats i als agents socials a “elaborar una agenda social per assolir la plena sobirania econòmica, així com perquè la futura república catalana estigui al servei de la majoria del poble treballador, lluny de les receptes neoliberals que avui s'estan aplicant”.