La CUP presenta la seva llista electoral tot aclarint la seva política de pactes

La Candidatura d'Unitat Popular (CUP) va presentar ahir al parc de Puigterrà la llista electoral amb que concorrerà a les properes eleccions municipals de Manresa. La llista amb una mitjana d'edat de 38 anys incorpora persones vinculades al món cultural, social i educatiu de la ciutat. Segons la candidatura ha estat elaborada 'pensant en un projecte de ciutat il·lusionant que augmenti l'autoestima dels manresans i manresanes'.
La CUP ha volgut utilitzar dos elements simbòlics en aquesta presentació, la data i l'emplaçament. L'espai escollit ha estat el parc de Puigterrà amb la voluntat de mostrar a la ciutat una de les consecucions de la candidatura en aquesta legislatura, que s'inclogui en el pla d'equipaments la construcció d'una sala polivalent en l'espai que actualment ocupa la pista Castell; afirmen que aquesta pista poliesportiva 'ha de servir per obrir el parc a la cultura i a la ciutat'.
La data escollida és el 14 d'abril per coincidir amb el vuitantè aniversari de la República catalana i amb la voluntat de 'retre homenatge a aquells que han lluitat per les llibertats individuals i col·lectives i per la justícia social'.
En la intervenció del cap de llista, Adam Majó, ha volgut deixar clar que després de les eleccions la CUP 'utilitzarà tot el seu pes polític per influir en les decisions de l'equip de govern i ho farà fent una defensa ferma del punts exposats en el seu programa electoral'.
Pel que fa a la política de pactes ha deixat clar que 'no contemplem entrar en un govern encapçalat per un alcalde ni del PSC ni de CiU' i ha fet una crida a la resta de formacions, i concretament a ERC, a 'explicar amb qui estaran disposats a formar govern en el nou ajuntament sorgit després de les eleccions del 22 de maig, com a mesura democràtica i de transparència'.

La llista

1. Adam Majó i Garriga, 42 anys: Actual regidor de la CUP a l'Ajuntament de Manresa. Finalitza els estudis de filologia Alemanya. Ha treballat molts anys a l'hostaleria. Juga a rugbi al Manresa RC i és membre de la junta de la federación catalana d'aquest esport. Milita a l'independentisme des de l'any 1987 i a la CUP des del 1991.
  2. Jordi Masdeu i Valverde, 37 anys: Llicenciat en Humanitats i postgrau en Turisme cultural. Ha treballat durant més de 10 anys en un magatzem. Militant de l'esquerra independentista des de 1989. Va ser insubmís al servei militar i formà part de l'Assemblea Antimil·litarista del Bages. Actualment també forma part del col·lectiu Manresa en Bici.
  3. Marta Gómez i Puig, 24 anys: Diplomada en Magisteri. Actualment treballa en l'educació no reglada. Milita al Jovent de l'Esquerra Independentista de Manresa. Forma part de l'assemblea de l'Ateneu Popular La Sèquia i participa del projecte de La Biga, la botiga gratis.
  4. Roger Canyadell i Puy, 32 anys: Llicenciat en Història i postgrau en Gestió Cultural. Actualment Tècnic Municipal de Joventut. Durant molts anys monitor de nens i nenes. Vinculat a l'associacionisme de La Sagrada Família i les Escodines.
  5. Maite Martínez i Gàrriz, 36 anys: Diplomada en treball social, llicenciada en sociologia i amb un postgrau d'Acció Social amb persones d'orígen immigrant. Actualment treballa de tècnica de serveis socials a l'ajuntament de Manresa. Membre fundadora del casal popular La Fadulla i vinculada a la cooperativa de consum responsable l'Almàixera. Milita a l'Esquerra Independentista des de 1994.
  6. Josep Peraire i Ametlla, 35 anys. Industrial
  7. Alba Bernadich i Comas, 33 anys. Cuinera