La CUP respon als partidaris del pacte fiscal

L'acte a favor del pacte fiscal celebrat el passat dimarts a l'Ateneu Barcelonès ha dut a la CUP a emetre les següents consideracions:

En primer lloc considerem que aquest acte respon a laa voluntat de construir un consens social al voltant d'una reivindicació, la del pacte fiscal, que marca una clara línia de continuïtat amb l'estratègia autonomista compartida per un cert catalanisme durant les darreres dècades. Així, aquestes manifestacions coïncideixen en el temps amb les declaracions de l'Artur Mas en un diari alemany, on explicitava que la seva proposta 'sobiranista' no anava més enllà de nous lligams federals amb Espanya. Aquesta estratègia s'ha vist impugnada pel fracàs del procés de reforma estatutària, que ha demostrat que l'estat espanyol no té intenció de respectar la voluntat popular; i també per les consultes independentistes, que han demostrat que amplis sectors del nostre poble estan disposats a mobilitzar-se per decidir sobre el futur d'aquest país.

En segon lloc, creiem que el contingut de l'acte de dimarts passat no reflecteix les aspiracions del poble català. Unes aspiracions de les que els representants de les associacions patronals, sindicats i partits presents van apropiar-se indegudament. Creiem que les mobilitzacions dels darrers anys en defensa del dret de decidir, i també les dels darrers mesos en resposta a les retallades impulsades pel govern espanyol i pels diferents governs autonòmics dels Països Catalans, no només van molt més enllà dels continguts exposats en l'acte de l'Ateneu Barcelonès, sinó que sovint han representat interessos antagònics.

Finalment, volem denunciar l'ús interessat que el catalanisme conservador està fent de l'injust tractament fiscal que l'estat espanyol reserva a les autonomies catalanes.  Amb aquest argument, es justifica una política neoliberal basada en retallades i en privatitzacions de serveis públics que només pretén afavorir els interessos de les elits econòmiques en detriment de la majoria de les classes populars.

Per tot això, emplacem a partits, sindicats i moviments populars a rebutjar les crides al consens que pretenen malgastar esforços en reivindicar el pacte fiscal. Aquestes crides considerem que són una cortina de fum per justificar polítiques que van clarament en contra del poble català. Estem davant de l'intent de reeditar la política del peix al cove. Una política que ens ha conduït a la situació actual.

Fem una crida a dedicar aquests esforços a denunciar un marc constitucional espanyol que ens nega el dret a decidir, que nega la possibilitat de vertebració de la nostra nació i que impossibilita la nostra sobirania econòmica. Convidem a lluitar per un procés de construcció nacional i transformació social per al país sencer, els Països Catalans.