La CUP s’oposa a la implantació del pagament per recepta

Aquesta mesura s'implanta en el mateix moment en què la CUP ha denunciat a Josep Prat - president de l'ICS- per enriquir-se mitjançant les privatitzacions.

Una vegada més els sectors populars d’aquest país ens veurem sotmesos a les dèries neoliberals de CiU i PP que, obcecats en la degradació dels serveis públics i de la sanitat en particular (amb l’objectiu de fer créixer els sistemes privats de salut i derivant a la població cap aquest sistema) volen implantar el pagament d’un euro per recepta i persona amb l’excusa dels dèficits de finançament del sistema sanitari.

Per imposar aquesta mesura han intentat justificar-la mitjançant la mentida deliberada: no és cert que la sanitat no tingui diners. El què ha passat al nostre sistema sanitari és un saqueig continu de les seves arques per part dels mateixos que ara ens proposen aquesta suposada solució i un infrafinançament deliberat.

Tal i com estan informant diàriament molts mitjans de comunicació i organitzacions populars (entre ells la Revista Cafèambllet, Dempeus, la Pars o la mateixa CUP) la sanitat catalana ha estat, des de fa ja uns quants anys, una menjadora de la qual han viscut actors diversos de l’establishment afincat a casa nostra. Això, i l’eliminació successiva d’impostos als més rics ha estat el que ha fet que ara manquin diners a les arques publiques. No pas un sistema que, fins fa poc, era considerat dels més eficients d’Europa.

Per la CUP, aquesta mesura és injusta i regressiva i suposa un intolerable atac més a les butxaques d’aquells i aquelles que pitjor ho estem passant en aquests moments. I no només això, ara mateix, abans de la implantació de la nova mesura, ja hi ha empreses privades que estan aprofitant per fer negoci amb les penúries dels ciutadans i ciutadanes (com ara la campanya posada en marxa per CatalunyaCaixa).

Per tots aquests motius, la CUP (tal i com ja han fet algunes organitzacions populars i sindicats) anima a plantar cara a aquest nou saqueig i estafa a la que ens volen sotmetre, i assegura en paraules del seu portaveu, Xavier Angelergues “la Candidatura d’Unitat Popular seguirà donant la cara per la sanitat pública” i com ja ha fet en casos com el de Josep Prat –president de l’ICS- “denunciant que els responsables de la sanitat pública privatitzen per enriquir-se”.