Manresa, municipi lliure de TTIP

Després que en el passat ple de l'Ajuntament de Manresa s'aprovés una moció de rebuig als tractats TTIP, TISA i CETA, des de la Candidatura d'Unitat Popular hem realitzat l'acció simbòlica de penjar uns rètols a totes les entrades de Manresa informant d'aquest posicionament.

Des de la CUP de Manresa, defensem que el rebuig d'aquests tractats és una qüestió fonamental en el context actual. Hem repetit, per activa i per passiva, que serveix de ben poc parlar d'independència si mentrestant es cedeix la sobirania econòmica, a través d'aquests tractats, a les multinacionals que se'n beneficien.

Creiem que aquest tipus de posicionaments del ple han de tenir una plasmació pràctica als carrers, ja que en cas contrari són paper mullat. Tal com es va aprovar en l’esmentada moció, l'Ajuntament ha de tenir, com té en altres afers, un paper actiu a l'hora d'informar a la població de Manresa sobre el seu posicionament contra el TTIP, el TISA i el CETA. L'Ajuntament disposa de mecanismes i canals de difusió efectius perquè això sigui així. En aquest cas es fa més necessari que mai que les institucions recolzin als moviments socials a l'hora de defensar les sobiranies dels atacs del capitalisme.

Finalment, manifestem els nostres dubtes sobre la voluntat real de CiU a Manresa de rebutjar aquests tractats tot i haver-hi votat a favor en el ple. Recordem que, el gener de 2015, els vots de CiU, PP i C's al Parlament van impedir que s'aprovés una moció de la CUP que demanava a l'Estat i a la Generalitat fer un referèndum sobre els acords comercials entre la UE i altres estats o grups d'estats com ara el TTIP.