Notícies de Manresa

Davant la visita de Josep Anglada el proper dimecres 16 de març, des de la CUP Manresa volem fer les següents consideracions

Aquest dilluns hem fet públiques les dues mocions que presentarem al proper Ple Ordinari de l'Ajuntament. Aprofitem el ple del mes de març, mes en què se celebra el Dia de la Dona Treballadora, per proposar dues mocions de caire marcadament feminista. Es tracta de dues mocions sobre temes aparentment neutres, però que sovint provoquen, o accentuen, les desigualtats entre gèneres.

El projecte que es planteja fer se situa en uns terrenys considerats pel propi Pla General d'Ordenació Municipal de Sant Fruitós de Bages com a agraris i paisatgístics i com a espai de connexió entre espais agraris. Entraria, per tant, en contradicció amb l'ús hoteler, de gasolinera, supermercat i restaurant.

Aquest proper dijous, des de la CUP Manresa organitzem una taula rodona per abordar el futur del Mercat Puigmercadal. El mercat viu una situació cada cop més decadent amb el tancament constant de parades. Des de la passada primavera, un total de sis parades han tancat que, sumades a les sis que ja hi havia tancades, fa que de les trenta nou parades de la planta baixa n’hi hagi dotze de tancades. A l’altell del mercat, els set locals comercials que hi ha també estan tancats.

Al Ple municipal del passat 21 de gener es va aprovar una moció que significarà l'adhesió de Manresa a la Xarxa de municipis per l'economia social i solidària. Es tracta d'una xarxa de la que ja formen part alguns dels principals ajuntaments catalans, com Barcelona, Badalona, Santa Coloma de Gramenet, Terrassa o Sabadell, i que té com a objectiu fer créixer l'economia social i solidària als municipis i crear espais comuns per compartir línies de treball, bones pràctiques, reflexions, activitats i recursos.

Des de la CUP Manresa, volem donar a conèixer el nostre posicionament sobre la retirada de la moció de Ciudadanos per tal de fer un protocol educatiu contra la transfòbia i l'assetjament escolar per l'identitat de gènere. Ciudadanos, que va retirar la seva proposició, es va excusar al ple dient que l'esmena que havia presentat el grup municipal de la CUP deixava “desfigurada” la seva moció. Pensem que és una llàstima que C's hagi impedit aquesta oportunitat d'aprovar una moció que volia cercar solucions per a una greu problemàtica.

Des de la Candidatura d'Unitat Popular de Manresa, fem públic aquest comunicat de valoració de l'entrada d'ERC a l'equip de govern de l'ajuntament. La nostra candidatura, que a partir d'ara serà el primer partit de l'oposició, considera que amb l'entrada dels regidors republicans al govern el Ple de l'ajuntament perdrà diversitat. La majoria absoluta CDC-ERC significarà que, a partir d'ara, totes les mesures proposades per l'equip de govern quedaran aprovades, i per tant no caldrà l'entesa amb la resta de grups.

En primer lloc, acceptem com a legítima la decisió de l'organització i ens reafirmem en aquesta, entenent-la com un pas més per avançar cap a la plena sobirania del nostre poble. Compartim la idea que la figura d'Artur Mas és una trava per avançar cap a aquesta sobirania ja que el procés cap a la independència del nostre poble ha de ser el màxim d'obert, plural i popular. La figura d'Artur Mas és un obstacle per guanyar terreny a l'unionisme, sobretot quan Junts Pel Sí no ha acceptat el Pla de xoc proposat per la CUP per millorar les condicions de vida de les classes populars catalanes.

Amb els anys, el Mercat Puigmercadal s'ha anat veient immers en una decadència que els últims mesos s'ha accentuat amb el tancament de sis parades. Entre la planta baixa i l'altell, el mercat compta amb un total de 48 establiments. A la planta baixa, de les 39 parades n'hi ha dotze de tancades i, a l'altell, ni el restaurant ni cap dels set locals comercials no és obert.

Pàgines