La CUP creu necessari un posicionament a l'alcalde sobre el traçat de l'eix diagonal

La CUP de Manresa veu com un fet inacceptable que l'Ajuntament de Manresa no s'hagi posicionat encara sobre aquest el traçat de la carretera i creu que no s'ha propiciat la participació.Des de la Candidatura d'Unitat Popular es veu necessari un posicionament urgent de l'alcalde Camprubí, com a màxim responsable municipal, entorn el futur traçat de la plèmica carretera que podria afectar l'entorn de la Riera de Rajadell i alguns veïns de Salelles. La CUP creu que és inacceptable que, just el dia quan s'acaba el termini de presentació d'al·legacions al Plà Director Urbanístic del Plà de Bages, encara no s'hagi posicionat.

Els independentistes creuen, també, que no s'ha fomentat el debat i la participació ni des de l'administració local ni des de la Generalitat, Roger Torras, portaveu de la CUP arguementa que «creiem que l'Ajuntament tenia l'obligació de generar un procés de participació amb suficient antel·lació perquè entre tots pactessim la millor solució possible» i creu donada la importància del Pla Director Urbanístic del Plà de Bages «els partits que composen el govern municipal no han sabut estar a l'alçada de les circumstàncies, i, si no s'espabilen, deixaràn que tot plegat els passi pel davant».

La CUP creu que el traçat de la nova carretera s'ha de fer sota el criteri de preservar el màxim d'espai possible agrícola i natural del futur creixement urbanístic i que precisament per això la CUP crue que «és importantíssim que l'Ajuntament de Manresa sigui valent i es posicioni, sabent que faci el què faci algú no hi estarà d'acord, i amb l'obligació de fer-ho, sempre, per l'interès general i no particular» i que «és un crit unànime que totes les parts implicades i interessades en l'afectació pel traçat també han demanat reiteradament».

Candidatura d'Unitat Popular de Manresa