La CUP lamenta que els bancs forcin la pròrroga del pressupost municipal

Davant l'anunci de la pròrroga del pressupost municipal de Manresa i l'evidència que la ciutat no tindrà un pressupost útil fins, com a molt d'hora, el mes de març, la CUP vol mostrar el seu malestar, ja que considerem molt negatiu que siguin els bancs qui condicionin les actuacions de l'ajuntament. Per culpa de la disminució d'aportacions de l'estat, la dificultat d'aconseguir nous ingressos i les obligacions derivades de males gestions anteriors, l'Ajuntament opta per renegociar deute amb les entitats bancàries. Aquestes  gestions no es podran fer fins que no s'hagi tancat l'exercici anterior i això no passarà abans del mes de març.

Des del punt de vista de la CUP, això demostra que el deute amb les entitats bancàries és  insostenible i que, tal i com vam proposar en el darrer ple, cal una auditoria d'aquest deute per determinar-ne la seva legitimitat i, si arribem a la conclusió que una part d'aquest deute va estar contret en condicions abusives, negar-se a pagar-ne si més no els interessos. En aquest procés caldria tenir en compte que algunes d'aquestes entitats bancàries ha rebut diners públics en forma de rescat que no tenen intenció de retornar. En definitiva si l'Ajuntament i els poders públics no es planten davant els bancs, són aquests els que acaben fent el pressupost municipal.

Si bé encara no sabem quin serà el pressupost d'enguany, si que tenim la sensació que la partida d'inversions serà mínima o inexistent. Entenem que això és greu perquè en l'actual conjuntura és especialment necessari  fer inversió pública a la ciutat que estimuli l'economia local i que millori la qualitat de l'espai públic i dels equipaments per tal de millorar-ne l'atractivitat de persones i empreses. Un altre pressupost de mínims serà un altre any perdut per Manresa.