Les 20 prioritats de la CUP per a la legislatura

La Candidatura d’Unitat Popular de Manresa es va presentar a les eleccions del passat mes de maig amb un programa de treball extens i detallat que girava entorn a quatre eixos que es van explicar abastament al llarg de la campanya: els serveis públics (sobretot la salut, l’educació i els serveis socials); el medi ambient i l’espai públic de qualitat; l’accés a la cultura com un dret dels veïns i veïnes i com a activitat econòmica; i la defensa de les llibertats democràtiques de la nació catalana, del dret a l’autodeterminació i de l'irrenunciable dret a la independència. Ho varem fer convençuts que una ciutat de la cultura, del medi ambient, dels serveis públics i orgullosa de lluitar per un altre futur, és també una ciutat on s’hi viurà millor, una ciutat capaç d’atreure idees i projectes i, alhora, de retenir persones i iniciatives sorgides aquí. El resultat de les eleccions no ens permetran tirar endavant tot allò que voldríem, però sí que ens donen l'oportunitat de treballar en la direcció marcada. És per això que plantegem i fem públiques les vint prioritats que centraran les nostres actuacions, fins allà on arribi la nostra capacitat d’influència, durant els propers quatre anys.

1. No rebaixar ni un euro del pressupost de serveis socials i crear un Fons Local per a la igualtat d’Oportunitats.

2. Aconseguir que l´Ajuntament desenvolupi un pla per tal de dotar els centres educatius d'equips d´educadors/es socials

3. Assegurar la construcció les escoles de La Flama, Cal Gravat i Valldaura i oferir al departament terrenys per al 6è institut i una escola al centre

4. Augmentar l’ajut a les AMPA de les escoles públiques per aconseguir una bona oferta d’activitats extraescolars que contrarestin l’eliminació de la sisena hora

5. Gravar fiscalment els pisos buits i lluitar activament contra els desnonaments