Projecció del documental “Llavors de Llibertat. Cala i la generació oblidada”

La Candidatura d'Unitat Popular de Manresa ha organitzat  la presentació i projecció del documental “Llavors de Llibertat. Cala i la generació oblidada” el proper dia 31 de gener a les 19 h a l'Ateneu Popular La Sèquia.

Aquest documental de 65 minuts, realitzat per David Andreu i Josep Sabaté, fa un recorregut per la història de l’independentisme català dels anys 70, aquell independentisme revolucionari que va aparèixer en un context de la dura dictadura franquista i que no va renunciar al seu ideari de transformació social ni al dret a l'autodeterminació mentre altres forces polítiques acceptaven pactar amb els sectors provinents del franquisme renunciant a molts dels seus principis.

El repàs comença a l’agitada Barcelona dels setanta, passant per la fundació del PSAN, la propaganda clandestina, les darreres execucions del franquisme i, més tard, la creació del Comitè català contra la Constitució Espanyola o la fundació de Terra Lliure. El documental acaba a la Catalunya Nord, on es refugia el Cala a partir de l’any 79 i esdevé un puntal d’iniciatives com l’escola i la ràdio Arrels, el Casal de Perpinyà o Aire Nou de Bao.

Al documental s’entrevisten persones com Blanca Serra, Eva Serra, Dolors Serra, Carme Travesset, Josep Vidal, Pere-Iu Baron, Marcel Casellas, Aleix Renyé, August Gil Matamala i Pere Manzanares   Pi.

A l'acte de presentació del documental a Manresa comptarem amb la presència de Josep Manel Sabaté i Ibàñez, un dels coautors del documental que ens explicarà com es va gestar aquest projecte.