Tres mocions de la CUP al ple de dijous

La CUP de Manresa ha fet públiques les tres mocions que presentarà al ple municipal del proper dijous dia 20 de juny. La primera moció de la candidatura independentista vol que l'ajuntament manifesti 'el desacord amb la proposta de la Direcció General de Transit del Ministeri de l’Interior, d’implantar l’obligatorietat de l’ús del casc als usuaris de la bicicleta en entorns urbans', ja que l’obligatorietat del casc afectarà negativament a l’ús de la bicicleta, tal com confirmen nombrosos estudis, a banda del fet significatiu que en cap dels països on la bicicleta ha arribat a ocupar un lloc important en la mobilitat urbana és obligatori l'ús del casc per als ciclistes.

La segona proposició de la CUP fa referència als horts urbans, i demana 'la creació d'una Comissió d'Horts Municipals, vinculada a les regidories de Medi Ambient i de Territori, formada per tècnics o tècniques municipals i representants dels usuaris i les entitats que gestionen o volen gestionar horts comunitaris'. Segons la CUP, els horts urbans produeixen un benefici social més que destacable, principalment, per la seva funció, de lleure, educativa, cultural, d’autosuficiència alimentària i terapèutica.

Finalment, la CUP presentarà una tercera moció que és la conseqüència lògica d'una altra proposició aprovada per àmplia majoria el mes d’abril d’aquest mateix any, en què es denunciava l’existència dels CIE i se’n demanava la desaparició. Ara, la CUP vol que els partits que rebutgen l'existència dels CIEs rebutgin també les seves conseqüències, entre elles les actuacions policials al carrer que comporten la detenció i el trasllat als CIE de veïns i veïnes de la ciutat. En la moció es demana que l'ajuntament comuniqui 'als diferents cossos policials que actuen a la ciutat, de forma escrita i  mitjançant  els  organismes  de  coordinació  existents,  l’oposició  d’aquest Ajuntament a la detenció i trasllat als CIE de cap veí o veïna de Manresa.'

Foto:  Huerta Agroecológica Comunitaria 'Cantarranas'