La cap de llista de la CUP Manresa a les municipals serà una dona

L’assemblea oberta de la CUP Manresa que es va celebrar el 21 de setembre va decidir el nom de les 6 persones que encapçalaran la llista de la candidatura a les properes eleccions municipals, sense determinar qui ocuparà cada lloc. El que sí que es va decidir a l’assemblea oberta és que la persona que encapçalarà la llista serà una dona

Les 6 candidates

En una propera assemblea, la CUP decidirà l’ordre exacte de la llista. Els sis candidats són, per ordre alfabètic, Roser Alegre, Marc Ballús, Gemma Boix, Jordi Garcés, Gemma Tomàs i Jordi Trapé.

A la mateixa assemblea oberta de divendres es van presentar els cinc eixos de treball que serviran per construir el programa electoral i les propostes de la formació. Els cinc grups són feminismes, República, treball (que inclou municipalitzacions, cooperativisme i drets laborals, entre d'altres), dret a la vida (educació, sanitat, cultura i la resta de drets socials) i dret a la ciutat (habitatge, mobilitat, urbanisme, entre d'altres). Es tracta de grup de treball oberts, on podrà participar qualsevol persona interessada en la temàtica.

Les candidates

Roser Alegre Fontanet: 35 anys. Llicenciada en Sociologia i Antropologia Social i Cultural. Treballa com a dinamitzadora de la Casa per la Solidaritat i la Pau Flors Sirera. Membre de l’Ateneu Popular la Sèquia, de la Colla Bastonera Manrússia Van del Pal, de la Cooperativa de Consum Responsable La Guixa i del Rugbi Femení Manresa.

Marc Ballús Torrens: 43 anys. Arquitecte, membre de l'Agrupació d'Arquitectes Experts Pericials, Forenses i Mediadors, postgrau en 'Gestió del disseny'. En el seu estudi, obert l'any 2003, ha realitzat projectes d'edificació, interiorisme i urbanisme. Actualment compagina aquesta feina amb la docència a secundària. Militant de la CUP. Atleta del Club Atlètic Manresa, i jugador del Club Scrabble Manresa.

Gemma Boix Pou: 28 anys. Advocada. Va començar la seva militància política al col·lectiu feminista Acció Lila. Actualment participa a l'Ateneu Popular la Sèquia i a l'Assemblea d'Afectades pel Masclisme (les AAMes), des del seu naixement el 2018, així com de les assemblees del CDR de la zona Sud de Manresa. Militant de la CUP Manresa des del 2016.

Jordi Garcés Casas: 33 anys. Llicenciat en Filosofia i Antropologia Social i Cultural. Actualment, combina les tasques de la regidoria a l'Ajuntament amb la feina d'agricultor i ramader. Des de fa 10 anys treballa a les campanyes de vigilància forestal de la Diputació de Barcelona. La seva militància política va començar a Maulets l'any 2002 i al Sindicat d'Estudiants dels Països Catalans de la UAB un any després. Posteriorment, ha participat de diversos moviments socials de la ciutat com l'Aliança contra la Pobresa Energètica. Fa 9 anys que milita a la CUP. També és soci de l'Associació d'Amics i Comerciants de la Plaça Gispert i rodalies.

Gemma Tomàs Vives: 29 anys. Arquitecta. Actualment combina les tasques de la regidoria de l'Ajuntament amb la feina d'arquitecta. La seva militància política va començar a Maulets l'any 2003 fins al 2005.  El 2011 recupera la militància política a ARRAN i en altres espais de lluita que han dut terme reivindicacions com per exemple STOP Pujades o contra la llei de l'avortament. Fa 4 anys que milita a la CUP i 3 a Endavant OSAN.

Jordi Trapé Ubeda: 26 anys. Graduat en Farmàcia. Actualment treballa a la farmàcia comunitària. Ex-corredor de velocitat pel Club Atlètic Manresa i jugador d'escacs. Militant de la CUP Manresa i del Grup de Treball de Sanitat de la CUP Nacional. Anteriorment havia militat a ARRAN Manresa.