Breu resum del ple de l’Ajuntament de Manresa del 20 de setembre del 2010

S’inicia a les 8 del vespre amb la única absència d’una regidora del PSC que és baixa per malaltia.
S’avança el dictàmen corresponent al Protocol contra els maltractaments a la gent gran amb la intervenció de Joan Cals en nom de la coordinadora de jubilats i pensionistes. Tant ell com tots els grups municipals cel.lebren la creació d’aquest document que s’aprova per unanimitat.
En el dictàmen per el qual l’Ajuntament cedeix un solar a la Fussam (Fundació Sociosanitària de Manresa) per construir-hi una residència assistida, la CUP manifesta la seva preocupació pel fet que encara no hi ha cap acord amb l’ICAS que garanteixi places concertades en el futur equipament. S’aprova per unanimitat.
En el dictàmen sobre la creació del Consorci del transport públic de les comarques centrals, que també s’aprova per unanimitat, la CUP reclama que no es converteixi en un simple ens burocràtic, sinó que tingui conseqüències dierctes que millorin el transport públic, sobretot al Pla de Bages.

En les proposicions, la primera, de la CUP, que planteja donar suport a la vaga general del proper 29 de setembre, només reb el suport de ICV i ERC, mentre que PP, PXC i PSC hi voten en contra i CiU s’absté. En el debat, PP i PXC aprofiten per desqualificar el sindicalisme, el PSC fa una defensa funambulista de la reforma laboral i CiU tira pilotes fora.
Una moció gairebé unànim en contra del recurs d’una Defensora del pueblo a la Llei d’acollida de la Generalitat pel què fa a l’ús de la llengua catalana, reb inicialment el rebuig del PP amb la justificacioó que no li agrada una frase dels atesos i un els 4 punts dels acords (el menys important). El regidor de la CUP ofereix treure aquests punts per aconseguir el seu vot favorable i el portaveu del PP, després d’uns segons de desconcert, accepta donar-hi suport. El regidor de PXC es queda sol votant-hi en contra.
La moció de PXC demanant que l’Ajuntament asfalti una finca privada al carrer Solsona, i que s‘utilitza com aparcament, només reb el suport del representant d’aquest partit.
La psoposta del PP en què es demana que es retirin les pèrgoles (gàbies)  del parc Vila-Closes és substituïda per una subscrita per tots els partits excepte PXC en que es preveu l’elaboració d’un estudi i un projecte, amb la participació dels veïns i en el termini màxim de quatre mesos, que contemplarà la possibilitat de retirar del tot o parcialment les estructures metàliques. En el debat, la regidora d’urbanisme segueix defensant l’actual parc i afirma que el temps li acabaran donant la raó.
A la pregunta de PXC sobre les baralles i els gitanos romanesos, el regidor de seguretat ciutadana aprofita per fer una mica de campanya a favor d’en Montilla ( tal com diu el President…. ). La regidora d’esports s’excusa a la CUP per no tenir encara enllestida la jornada de participació ciutadana sobre la Zona esportiva del Congost. La regidora d’educació diu que la CUP menteix perquè ells es van comprometre a tenir els educadors a les escoles a inicis de curs, no a l’inici. I a la pregunta de CiU sobre possibles activitats econòmiques a les naus de Pirelli, el regidor de promoció confirma que no hi anirà l’anunciada planta de trituració de neumàtics i que s’està treballant perquè hi hagi una activitat vinculada a l’energia fotovoltàica.

A les 11 i 10 es dona el ple per acabat.