Informe del ple de l’ajuntament de Manresa de 19 d’Abril del 2010

A les 7  de la tarda s’inicia la junta general de la Societat d’Equipaments Escènics ¿( el Kursaal) , en que el seu gerent fa un balanç molt positiu de la feina feta. Les dades i la sensació general semblen donar-li la raó. A 2 quarts de 8 comença l’altra junta general, la de FORUM, amb un balanç menys eufòric, centrat en la inversió principal que en aquests monents afronta l’empresa: l’obra del sector Montserrat, al barri de els Escodines.

A les 8 s’inicia la sessió plenària amb els 25 regidors presents.

Entre els dictàmens val la pena destacar-ne dos. El que preveu augmentar en 550.000 euros més la inversió al Palau firal (arribarà  a gairebé 2 milions) que és votada en contra per la CUP, al considerar que la inversió en edificis del nucli urbà hauria de ser prioritària. L’altre dictàmen interessant és el que proposa l’acceptació d’un codi ètic. La CUP també hi vota en contra al negar-se els altres grups municipals a eliminar les referències a actuar d’acord amb l’ordeneament legal vigent i, més concretament, amb la Constitució espanyola.

La primera moció que es discuteix és la proposta de la CUP de crear una comissió de seguiment del servei de neteja viaria  i de recollida de residus. És aprovada amb el suport de tots els grups menys PXC, que no havia entès la proposta, i amb la presència de representants d’algunes de les entitats que formarien part de la comissió  (CCOO i la FAVM).
La proposta del PP de comunicar a la policia espanyola les dades de les persoenes que s’empadronin a Manresa i no tinguin tots els papèrs requrits provoca un debat de més de una hora de durada. La CUP hi vota en contra per considerar que l’Ajuntament no ha de facilitar que veïns i veïnes de la ciutat que no han comès cap delicte siguin empresonats o expulasats del país.  La CUP també recorda que la llei espanyola d’estrangeria és injusta i cruel i fou aprovada, a més del PP, pel PSOE i CiU. La moció és rebutjada amb els únics vots a favor del grup del PP i de PXC. En el debat, el portaveu del PP afirma, cridant, que ell mai no ha aixecat al braç ni ha cridat visques a Hitler.
La moció de la PXC reclamant que l’Ajuntament no treballi amb empreses amb presència massiva d’immigrants no és acceptada  a causa d’un informe desfavorable del secretari.
Finalment, la moció de CiU protestant per l’eliminació de les Escoles taller, les Cases d’ofici i els Tallers d’ocupació és aprovada per la unanimitat dels presents.

En l’espai de les preguntes a l’equip de govern, CiU demana per uns cartells apareguts a Manresa en llengua àrab i la CUP demana pel canal dels Panyos (responen que aquest mateix any s’en millorarà l’estat) i per una possible irregularitat en els comptes de la llar d’infants “els trepelles” de St Pau, que és desmentida per la regidora d’educació.

Ales 11 i 20 s’acaba la reunió.