La CUP afirma que no hi ha nens o nenes immigrants a les escoles

La Candidatura d´Unitat Popular de Manresa opina que les mesures impulsades per la regidoria d´educació per tal de repartir entre les escoles l´alumnat procedent de famílies migrades tenen un marcat to discriminatori massa proper al racisme. La CUP creu que no es pot utilitzar la qualificació de NEE (nens amb necessitats educatives específiques) amb la finalitat de repartir els fills de persones migrades. Aquesta qualificació fa necessària una acurada avaluació que hauria d´obviar l´orígen de l´alumne i centrar-se en les seves necessitats individualment.

La CUP també està sorpresa per que s´atribueixi la implantació d´una mesura per a repartir la “immigració a les escoles” al Consell Escolar Municipal, quan aquest no s´ha pronunciat al respecte.
Per acabar, la CUP recorda que no té cap sentit qualificar els nens d´immigrants i fer diferències entre ells per una situació a la qual son aliens. La CUP creu que posicionaments com aquests no son propis de partits autodenominats demòcrates.

Des de la Candidatura independentista sempre s’ha reclamat que la pluralitat pròpia de la nostra societat es reflecteixi també a les aules, però opina que el camí per aconseguir-ho passa, ara, per la modificació de l’actual model de zonificació escolar.