La CUP demana a l’Ajuntament que sigui més rigorós en el procés d’escolarització

La Candidatura d’Unitat Popular creu que no es pot tornar a començar el curs amb les aules saturades, i que cal evitar el "caos" dels anys anteriors.

La CUP es pregunta quines mesures s´estan prenent des de la regidoria d´educació perque el procés de preinscripció a les escoles de primària de Manresa no sigui caòtic com el curs passat. La CUP creu que en comptes de "fer volar tant fum" amb les grans previsions pel futur llunyà, el que ara interessa a les mares i pares és què succeirà aquest curs que ve amb les ràtios.

La CUP pensa que és inaceptable que es torni a començar amb les aules saturades, Segons la candidatura, una bona previsió hauria de passar per no esgotar, ja d´entrada, les dues places reservades a la matrícula viva, ja que fent això, es converteix en norma el que és, en principi, una clara anomalia.

El col·lectiu municipalista creu que el nombre d´alumnes que comencin el curs a P3 no ha de superar en cap cas els 25 alumnes i que aquest hauria de ser l´objectiu per al curs 2007/08 encara que això suposés recórrer a un augment considerable de mòduls prefabricats.

La CUP assenyala la importància que la Oficina Municipal d´Escolarització vetlli perque les escoles concertades assumeixin les mateixes problemàtiques socials que les públiques, i afegeix que cal recordar que per aquest motiu sel´s ha augmentat el finançament públic. Només així es podria mitigar les creixents desigualtats que hi ha entre escoles.

Finalment, la CUP, emplaça a la regidora Montserrat Mestres i al delegat territorial del departament d´educació, Camil Fortuny, a cumplir el seu comprimís que en cap cas les ràtios a P3 del CEIP Pare Algué i el CEIP Renaixença superarien els 25 alumnes. Aquest comprimís, ja ha estat incomplert aquest curs 2006/07.

Candidatura d’Unitat Popular