La CUP dona suport a les queixes de l’AV de la Plaça Catalunya

Des de la Candidatura d’Unitat Popular s’ha donat públic suport a la decisió de l’AV de la Pl Catalunya de no assitir a la jornada de portes obertes del nou parc Pintor Vila Closes, al tossal dels Cigalons, per considerar que traeix les reivindicacions del barri que, recordem-ho, demanava un Pulmó verd on es prioritzessin els elements naturals i la vegetació  en lloc de les construccions d’obra o les estructures metàliques. Resulta evident, al observar el projecte acabat, que la preponderància d’instal•lacions metàliques i paviment, per damunt dels arbres, les superfícies toves i l’ajardinament, contradiuen les demandes veïnals.

La CUP vol recordar, també, que un parc d’aquestes característiques ha tingut un cost molt més elevat del que hagués suposat la priorització d’arbrat i superfícies sorrenques enlloc dels cars elements metàl•lics, i que precisament enguany l’equip de govern ha renunciat, per manca de pressupost, a fer les obres que han de convertir el carrer Saclosa en un passeig que connecti la Pl Catalunya amb el centre de la ciutat. Amb un parc més senzill i verd segurament ara podríem comptar, també, amb un nou passeig arbrat al barri i a la ciutat.
Així mateix des de la candidatura independentista consideren que aquest és, també, un fracàs de la política de participació ciutadana que, tal com està plantejada, no serveix per escoltar als veins i veïnes, sinó per a donar més altaveus als regidors i regidores de l’equip de govern, tal i com es va demostrar en l’acte de balanç del Consell de ciutat de la setmana passada, en el que les intervencions dels membres de l’equip de govern van acaparar el 75 % del temps, en detriment dels altres ciutadans i ciutadanes que hi assistiren.