La CUP exigeix mesures efectives per disminuir el nombre d’atropellaments a Manresa.

L’any 2013 s’ha tancat amb 68 atropellaments a la ciutat de Manresa, un d’ells mortals. Això representa un increment del 23 % (l'any 2012 en foren 51) en relació a l’any 2012 pel què fa al nombre total, i del 100% pel que fa a les víctimes mortals, que l’any anterior foren inexistents. Des del punt de vista de la Candidatura d’Unitat Popular, això demostra que el balanç positiu que es feu en el seu moment de la campanya “No et saltis el pas” estava totalment fora de lloc.
La CUP considera que aquesta era una campanya mal enfocada, ja que, tot i estar impulsada per l’Ajuntament i diverses entitats automobilístiques, feia recaure tota la responsabilitat sobre el vianant, a qui se li exigia que vigilés i creués pels passos habilitats, però no incidia pràcticament gens en el comportament dels conductors. Segons la CUP, disminuir el nombre d’atropellaments, i sobretot d’atropellaments mortals -segurament la principal causa de mort violenta a la ciutat-, passa per prendre mesures efectives de protecció dels vianants i, sobretot, de pacificació del trànsit.
Entre les mesures que s'haurien de prendre immediatament, la CUP proposa augmentar l'amplada de les voreres estretes, millorar la visibilitat dels passos de vianants, eliminar barreres arquitectòniques, incrementar el nombre de carrers zona trenta, instal·lar més elements reductors de la velocitat i millorar l’oferta de transport públic (carril bus ja!). Les campanyes publicitàries no poden substituir un necessari pla integral de protecció del vianant destinat a augmentar de forma efectiva la seguretat als carrers de la ciutat.