La CUP fa públic el seu suport a la Vaga General

Segons ha fet públic avui la CUP, la Vaga General del proper dimecres és una oportunitat per plantar cara a les polítiques del govern espanyol que empitjoren la situació de les classes populars. Per Aina Barahona, portaveu de la CUP; "Aquestes són unes reformes laboral i de les pensions que representen una nova retallada dels drets laborals i socials". La CUP comparteix amb les organitzacions sindicals que hi ha causes suficients per a la convocatòria de vaga i, en conseqüència, ofereix ple recolzament a l'aturada del 29 de setembre.
"Hem de sortir al carrer en contra d'una reforma laboral que abarateix l'acomiadament, que deixa les condicions laborals a mercè de l'empresari, que perpetua la precarietat de la feina del jovent; en contra d'una reforma de les pensions que només pretèn reduir-les; en contra d'una retallada de la despesa pública que abaixa els salaris al sector públic i congela les pensions; en contra d'una pujada dels impostos que afecten més a qui menys té...", ha declarat Barahona.

Per a la CUP, però, aquesta no ha de ser una jornada aïllada, tal i com propugnen els grans sindicats espanyols. Segons la formació, després del dia 29 de setembre les mobilitzacions haurien de seguir fins que el govern espanyol rectifiqui les seves mesures. En aquest sentit, la CUP recorda les rectificacions forçades per anteriors vagues generals a l'Estat espanyol, com la del 14 de desembre de 1988 (retirant el “Plan de empleo juvenil”), la del 28 de maig del 1992 (retirant el projecte de Llei de Vaga), o la del 20 de juny de 2002 (retirant bona part de la reforma de les prestacions d'atur). En conseqüència, la CUP fa una crida a participar en les mobilitzacions que convoquin "aquells que no fan de la vaga un acte per complir l'expedient: els sindicats nacionals i de classe i els altres sindicats alternatius."