La CUP lamenta la pèrdua del Rock´n´Reis per la ciutat

La Candidatura d'Unitat Popular ha lamentat en un comunicat que el Rock´n´Reis, un esdeveniment ja clàssic en el calendari festiu manresà, hagi de marxar de la ciutat per anar-se’n a Santpedor. Els responsables de Creu Roja Joventut, organitzadors del concert, han manifestat que la seva decisió de traslladar la dinovena edició de la festa  és deguda a les dificultats per trobar un espai a la ciutat: “ens hem decidit per Santpedor, on ens han rebut amb els braços oberts".
La CUP considera que aquest fet mostra, altra vegada, la mancança d’un espai municipal per a concerts a la ciutat, que la formació independentista ha reclamat insistentment durant els darrers anys i que tant l’actual regidor de cultura com l’anterior han promès en cada campanya electoral. Tot i la inqüestionable bona salut dels circuits musicals de la ciutat, la CUP recorda que es tracta d'iniciatives privades, que sovint es mouen, de manera legítima i comprensible, seguint criteris bàsicament empresarials.

Per tot això, la CUP segueix insistint en la necessitat de construir un espai cultural polivalent, de titularitat municipal, que doni sortida a les necessitats dels músics manresans i que estigui a disposició de les entitats de la ciutat. En aquest sentit, la candidatura independentista ja va aconseguir que en el darrer pla d'equipaments de la ciutat s'inclogués la possibilitat d’ubicar una sala polivalent en l’espai que acualment ocupa la Pista castell. Amb una infraestructura d'aquest tipus, sosté la CUP, els concerts solidaris com el Rock´n´Reis podrien continuar celebrant-se a la ciutat, i no s'haurien d'exiliar després de 18 anys de feina i compromís amb Manresa.