La CUP portarà al ple una moció per retirar la Guàrdia Civil de Manresa

La Candidatura d’Unitat Popular (CUP) portarà al ple de dilluns una moció a favor de la retirada de la Guàrdia Civil de Manresa i de la cessió de les seves instal·lacions a la ciutat. El grup municipal proposa sol·licitar la retirada d’aquesta unitat de Manresa, atesa la presència a la ciutat d’altres cossos policials que realitzen les mateixes funcions.

La moció que la CUP presentarà al plenari es referma, a més, en aspectes com el fet que la Guàrdia Civil “és un cos militar en el qual els seus membres no tenen reconeguts els drets de vaga i associació sindical”. D’altra banda, també es fa esment a “la llarga trajectòria de violació dels drets humans, tant abans com durant i després del franquisme”.

En aquest context, la candidatura manresana proposa sol·licitar als ministeris espanyols de defensa i interior la retirada del cos policial de Manresa i la cessió de l’actual caserna, situada a la carretera de Cardona, perquè sigui destinada a equipaments públics i habitatge protegit.