La CUP presenta quatre mocions al ple, tres d'elles proposades per col·lectius

Al ple municipal del dia 16 de maig, la Candidatura d'Unitat Popular proposarà quatre mocions, tres de les quals han estat elaborades i seran defensades per diferents col·lectius de la ciutat: Manresa Antifeixista, l'Ateneu Popular la Sèquia i ICV-EUiA.

La primera proposició serà defensada per Manresa Antifeixista, i demana que la capital del Bages sigui declarada 'Ciutat Antifeixista', i que l'ajuntament 'realitzi una campanya permanent de neteja de propaganda d'activitats que incitin la discriminació racial, ètica o cultural o de qualsevol altre tipus, evitant així que a la ciutat s'hi trobin pintades, cartells, adhesius o fulletons racistes i feixistes'.

La segona moció demana el reconeixement per part de l'ajuntament de la feina de l'Ateneu Popular la Sèquia, que ha esdevingut 'un espai beneficiós i necessari per al teixit social de la ciutat de Manresa i en particular per als veïns i veïnes del Barri Antic'. La moció serà presentada per membres dels diversos col·lectius que gestionen l'Ateneu.

La CUP, juntament amb el PSC, donarà també suport a la moció proposada per ICV-EUiA, que demana l'aprovació d'una llei que garanteixi que totes les persones tinguin assegurades les necessitats bàsiques.

Finalment, la candidatura independentista presentarà una proposició per modificar el projecte de construcció de la nova escola Flama i incloure-hi la instal·lació d’una caldera de biomassa. El mes de març de l’any 2011 el ple ja va rebutjar una proposta en aquest sentit, amb l’argument que no es volia dificultar el que aleshores semblava imminent inici de les obres. Ara, 2 anys més tard, ni s’ha iniciat la construcció de l’escola ni és previst que es faci en els propers mesos, i per tant la CUP creu que és el moment d'introduir-hi els canvis necessaris.