La CUP vol un pla de xoc per acabar amb el soroll

La Candidatura d'Unitat Popular proposa que l'Ajuntament de Manresa elabori un pla de xoc per lluitar de forma eficaç contra la contaminació acústica causada pels vehicles de motor. Amb aquest objectiu el Grup Municipal de la CUP presentarà, al proper ple municipal, una moció al respecte que també ha fet arribar als altres Grups Municipals amb l'objectiu que es pugui tirar endavant.

L’Ajuntament de Manresa té un llarg i exhaustiu reglament o normativa sobre el soroll. Manresa és una de les ciutats de Catalunya que té més cotxes per habitant, i, en conseqüència, la contaminació atmosfèrica i acústica té nivells força alts.

La candidatura independentista creu que durant els mesos d’estiu els efectes s’accentuen, i molts veïns i veïnes de les principals vies o carrers han de patir les molèsties d’alguns automòbils i motocicletes que, incomplint la normativa municipal, superen amb escreix els nivells permesos. Aquestes molèsties, opina la CUP, arriben a ser en algunes zones certament preocupants, originant trastorns del son, problemes auditius, crisis nervioses i d’ansietat.

La CUP diu també que "és un fet habitual que automòbils i motocicletes circulin amb tubs d’escapament no originals que transgredeixen la norma i, de fet, són els principals causants d’aquestes molèsties, en contraposició a molts ciutadans responsables que circulen amb responsabilitat i amb el vehicle amb les condicions idònies".

Finalment, la CUP, tot i que el govern municipal actual ja realitza algunes accions durant els mesos d’estiu, com una lleugera intensificació dels controls i una campanya de conscienciació, creu que són del tot insuficients.

==============================

*Moció del Grup Municipal de la CUP sobre la contaminació acústica dels vehicles a motor a Manresa*

Exposició:

Durant els mesos d’estiu els efectes s’accentuen, i molts veïns i veïnes de les principals vies o carrers han de patir les molèsties d’alguns automòbils i motocicletes que, incomplint la normativa municipal, superen amb escreix els nivells permesos. Aquestes molèsties arriben a ser en algunes zones certament preocupants originant trastorns de la son, problemes auditius, crisis nervioses i d’ansietat.

És també un fet habitual que automòbils i motocicletes circulin amb tubs d’escapament no originals que transgredeixen la norma i, de fet, són els principals causants d’aquestes molèsties, en contraposició a molts ciutadans responsables que circulen amb responsabilitat i amb el vehicle amb les condicions idònies.

El govern municipal actual ja realitza algunes accions durant els mesos d’estiu, com una lleugera intensificació dels controls i una campanya de conscienciació però creiem que són insuficients.

És per això que proposem el següent acord:

1. Que l’Ajuntament de Manresa faci un pla de xoc per a combatre la contaminació acústica causada pels vehicles que incompleixen la normativa, en línies generals, que passi per:

- La intensificació dels controls de la Policial Local. Especialment als mesos d’estiu i a les hores més conflictives (vespres i nits).
- L’adquisició dels aparells (fonòmetres) necessaris per a realitzar aquesta tasca.
- L’aplicació de l'actual normativa, sense excepcions, amb les sancions necessàries en cas d’incompliment.
- Establir el termini de 2 mesos per l’elaboració i l’aprovació del pla de xoc.
- Establir un termini de 6 mesos per la completa posada en funcionament del pla.
- Establir el termini de 12 mesos per l’avaluació del pla per un agent extern a la corporació.

Grup Municipal de la Candidatura d’Unitat Popular