La grua de la plaça major fa nosa

Aquest any la majoria d’actes de la festa major tindran el mateix escenari: la plaça Major. Un marc immillorable sinó fos per la presència d’una enorme grua, amb la base corresponent,  que limita física i estèticament aquest espai.
El cas és que aquesta grua no hauria de ser aquí, ja que en el cartell explicatiu de les obres a les que dona servei si podia llegir clarament que  s’iniciarien l’octubre del 2006 i que durarien 8 mesos. Així doncs, a principis d’aquest estiu la plaça hauria d’haver quedat lliure. Les obres s’han endarrerit i no han pogut  retirar la grua, en lloc d’això, el que han fet és retirar el cartell que recordava aquest nou incompliment de termini.
El cas tampoc seria tan greu si es tractés d’un fet excepcional. Malauradament, però, en la immensa majoria de casos (sinó en del 100%) les empreses que treballen pel municipi no compleixen els terminis pactats (en molts casos, tampoc els pressupostos). Recordem, per exemple, un altre cas evident, el de la reforma de la plaça sant Ignasi, que va començar més d’un any tard, que ja hauria d’estar llesta i que encara no se sap quan s’acabaran.
L’ajuntament es deixa prendre el pel i els veïns i veïnes en paguem les conseqüències.