La protesta antiborbònica es fa sentir a Manresa

El passat dissabte, convocats per l'Esquerra Independentista manresana, unes cent-cinquanta antiborbònics es van concentrar a Manresa.

Els concentrats van mostrar cartells on es podia llegir "jo també sóc antimonàrquic". Durant la concentració es van cremar cartells del monarca borbó, un gest que volia ser una demanda al dret de la llibertat d'expressió i de solidaritat amb les persones imputades i cridades a decalrar pel mateix fet.

Cristina Grasset, en nom de l'Esquerra Independentista a Manresa que integren diferents col·lectius com la CUP, Maulets, l'Assemblea de Joves i el Casal Popular la Fadulla, va exposar la seva precupació per la direcció que els màxims estaments de l'Estat Espanyol està prenent des de fa ja algun temps, il·legalitzant partits, tancant diaris, o més darrerament el segrest d'una publicació humorística o les mateixes reaccions per la crema de fotografies del rey espanyol. En aquesta línia Grasset va fer esment explícit, també, de les preucupants recents detencions de la cúpula de Batasuna.
Grasset va recordar també que gariabé 200 anys després de la crema del paper segellat a Manresa en protesta la ocupació forana, dissabte uns altres manresans feien el mateix i pels mateixos motius.

L'acte, que no va registar cap incident, va concloure amb el cant dels segadors.