PSC, IC, PP i ERC permeten que l’alcalde torni a condecorar la Guàrdia Civil

Enguany es torna a celebrar el 12 d’Octubre, el “Dia de la hispanidad” a tot l’estat espanyol. A Manresa, evidentment, també. Com cada any, l’alcalde de la nostra ciutat anirà a la caserna de la Guàrdia Civil a commemorar la data de tan infausta memòria i a condecorar alguns dels seus membres.
Ja fa temps que la CUP expressem el nostre desacord amb aquest costum i que reclamem que es deixi de col·laborar-hi. Es tracta “només” d’un acte simbòlic, però justament per això és innecessari mantenir-lo, sobretot si molesta a molts sectors de la ciutat, incloses nombroses persones vingudes de l’Amèrica central i del sud que veuen com aquí es commemora vergonyosament la salvatjada que , en nom de la hispanitat, es va fer a les seves terres d’origen.

La Guàrdia Civil, un cos de contrastada i llarga tradició anticatalana, de tenir a importants membres de la seva estructura condemnats per diversos delictes, de ser un cos amb moltes ombres a la seva història i de ser la Caserna de Manresa un lloc on s’hi han practicat tortures a manresans, serà altra vegada condecorat per la màxima autoritat democràtica de la ciutat.
Aquesta vegada, però, hi ha una diferència important i és que en el darrer ple de la corporació municipal, la CUP va presentar una moció per tal que aquest fos el primer any que el nostre alcalde no assistís als actes commemoratius a la Guàrdia Civil. En aquell Ple, amb els vots a favor de PSC, IC i el PP i amb l’abstenció d’ERC, es va ratificar allò que s’ha vingut fent sempre. Així doncs, és just dir ara que l’equip de govern format per allò que es diu “de progrés” s’alinea amb el PP per conservar un acte vergonyós i poc defensable democràticament.